Опис досвіду роботи

   Після закінчення Луцького педагогічного училища ім. Я. Галана у 1989 р. я розпочала свій педагогічний шлях у Гірницькій «ЗОШ  I-III ступеня – дитячий садок» вчителем початкових класів. Уже 30 років навчаю та виховую дітей.
    Працюю над проблемою «Створення ситуації успіху в навчально – виховному процесі». «Говорити про успішність процесу навчання і виховання можна лише в тому випадку коли хоча б один з його учасників пережив або переживає відчуття радості за успіх» - так говорив В. О. Сухомлинський.
Ситуація успіху досягається тоді коли сама дитина визначає той чи інший результат як успіх.
   Початкова освіта забезпечує загальний розвиток дитини, вміння впевнено читати, писати, знання основ математики, первинні навички користування книжкою та іншими джерелами інформації, формування загальних уявлень про навколишній світ, засвоєння норм загальнолюдської моралі.
   Навчити дітей читати одне з найважливіших завдань школи. В. О. Сухомлинський писав «Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе». Щоб навчити гарно читати потрібно створити сприятливі для дитини умови. Першокласники приходять до школи з бажанням вчитися. В першу чергу у дітей слід розвивати мислення. Під час навчання грамоти я  піклуюся про розвиток у школярів вимовної і слухової культури. Стежу за тим, щоб під час читання складів учні чітко вимовляли всі наявні в них звуки. На уроках часто застосовую ігрові технології, вони є необхідними, так як цінність гри в психолого-педагогічному контексті очевидна. Гра є оптимальним інструментом, який забезпечує.
-          успішність адаптації дитини у новій ситуації розвитку;
-          збереження та закріплення його морального, психічного і фізичного здоров’я;
   Перехід дітей від ігрової до навчальної діяльності  повязаний з активним забезпеченням їхнього словникового запасу.
   Під час читання використовуємо складові таблиці, піраміди слів, картки-блискавки, мовленеві та фонетичні розминки. Ще зарядка для язика, відгадування загадок, читання чистомовок, скоромовки, ігри«Впізнай звук», «Слово навпаки», «Яке слово зайве?»,  «Закінчи слово».
    Особливо діти люблять відновлювати деформований текст, речення, слова. На уроках читання навчаю дітей складати план до творів, придумувати кінцівку тексту, переказувати, висловлювати свої думки, характеризувати героїв, завдяки чому розвиваю звязне мовлення у дітей.
   На уроці літературного читання опрацьовуючи текст Ю. Ярмиша «Зайчаткова казочка» діти працювали в групах.
Завдання для першої групи –  з поданих слів вибрати ті, що характеризують зайчика.
Другій групі – слова, що характеризують вовка.
Третій групі – слова, що характеризують лисицю.
Четвертій – слова, що характеризують хлопчика.
А п’ята група працювала над завданням «Роз'єднай прислів'я».
Шоста група дітей інсценізувала уривок казки.
   Уроки читання нерозривно звязані з уроками рідної мови. Одним із головних завдань на уроках рідної мови є формування красивого, чіткого, поліграфічного і орфографічного письма.
   На уроках мови використовую схематичні таблиці, картки, записи на дошці пошукового характеру ігри«Утвори нове слово», «Віднови…», «Будь уважний».
  Належну увагу приділяю розвитку усного і письмового мовлення. Часто на таких уроках працюю в групах і в парах.
Вивчаючи тему «Змінювання іменників за зразком один-багато» на уроці української мови була організована робота в парах. Пари одержали завдання змінити іменники за зразком. При такій роботі учні вчаться висловлюватись і слухати один одного.
Дітям дуже подобається гра «Засадимо грядку», яку використовую для написання словникового диктанту. Під час перевірки вивішую на дошці правильно написані слова, учні обмінюються зошитами і починають «виполювати бур'янці». Виправляючи помилки пояснюють один одному орфограми на дану тему. На даному етапі використовую технологію «Створення ситуації успіху». У кого чисті рядочки – Молодці! Хто помилився – старайтеся засаджувати грядку чистенько, щоб не ріс бур'ян.
 Коли працюємо за вправою де потрібно скласти розповідь за малюнком використовую метод «Входження в картину». Це розвиває увагу дітей, мислення, спостережливість, зв’язне мовлення.
Метод «Кубик Блума» застосовувала на уроці української мови опрацьовуючи тему «Закріплення вивченого про іменник». На шести гранях кубика написані питання:
-         Що таке іменник?
-         Як пишуться імена, прізвища, по батькові?
-         Правило про написання кличок тварин.
-         Назви міст, сіл, річок , гір пишуться …
-         Слова, що відповідають на питання хто?

-         Слова, що відповідають на питання що?
   Готуючись до уроків математики стараюсь урізноманітнювати завдання. Особливу увагу приділяю усному рахунку. Щоб зацікавити учнів, усні обчислення проводжу у вигляді ігор «Ланцюжок», «Комп’ютер», «Естафета», «Мікрофон». Усний рахунок чергую з написанням математичних диктантів. Розвиваю логічне мислення добираючи на уроки цікаві задачі з логічним навантаження.
   При вивченні геометричних фігур на математиці я виготовила геометричний матеріал, де предмети зображені у вигляді круга, квадрата,прямокутника, трикутника, прямої. По цих картках працюю з учнями по закріпленню знань з геометричних фігур. Задаю їм такі питання.
1.     Що зображено на малюнку?
2.     З яких геометричних фігур складається малюнок?
3.     Назви які геометричні фігури є і скільки їх?
4.     Яка різниця між квадратом і прямокутником?
5.     Знайди периметр трикутника.
   Готуючись до уроків природознавста ставлю собі за мету пробудити зацікавленість учнів до пізнання природи і самого себе. Кожен день починаємо з підсумків фенелогічних спостережень. Часто розгадуємо кросворди, проводимо досліди, практичні роботи. На уроках використовуємо таблиці, ілюстрації, предмети домашнього вжитку, географічні карти, глобус.
    На уроках «Основи здоровя» часто граємо рольові ігри, вчимося здорового способу життя, правил збереження свого здоровя.
   Як класовод виховую дітей добрими, чуйними, бережливими. Прививаю любов до праці. Вчу берегти шкільне майно. Виховую вихованість, скромність, чесність, дружелюбність.
   Клас приймає активну участь у проведенню святкових ранків та предметних тижнів.
   Постійно підтримую звязок з бітьками учнів.
   Працюю з обдарованими дітьми.
   2017р. маємо досягнення у конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика  - Троць М. – III місце, на олімпіаді з української мови  – II місце.
  


Немає коментарів:

Дописати коментар

Урок літературного читання Ю.Ярмиш "Зайчаткова хатка"